Pages

13 Mac 2011

Rahsia Kod Komunikasi Comcode 2582

Hari ni aku nak tunjuk salah satu dari 16 kod komunikasi atau pun Comcode yang mungkin agak seronok juga sekiranya digunakan untuk menulis sebuah karangan atau pun di sebuah diari. Aku masih ingat lagi semasa aku di zaman waktu sekolah dahulu iaitu di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Pelangi Johor Bahru dimana aku dan geng-geng sekelas menggunakan kod komunikasi ni untuk menyampaikan maklumat rahsia iaitu tentang masalah disiplin pelajar kepada guru disiplin semasa dalam Geng mata-mata gelap diwaktu sekolah dahulu.

Tapi itu cerita lama masa aku di zaman sekolah dahulu.Sekarang aku nak berkongsi dengan kau orang salah satu dari pada kod-kod komunikasi ni iaitu comcode 2582. Aku tak akan jelaskan secara terperinci tentang penggunaan kod ni dengan panjang lebar. Jadi kau orang cubalah belajar sendiri macam mana nak guna kod ni kat kertas. Kalau kau orang nak guna kod rahsia ni untuk font komputer kau orang memang tak dapat sebab kod ini tak sesuai untuk dijadikan font, kalau nak guna untuk menulis di sebuah diari, nota, catatan atau pun surat yang jiwang-jiwang tahap dewa tu adalah dipersilakan he..he...Kau orang tengok lah sendiri contoh kod komunikasi kat gambar yang di bawah ni.

FORMULA COMCODE 2582





2 ulasan:

  1. lebih kurang je kod rahsie kite..hehe..

    http://aenshahira.blogspot.com/2011/03/kotak-khazanah-n-kod-rahsia.html

    BalasPadam