Pages

01 Februari 2011

Tips-tips untuk mengurangkan rasa malu anda.



Tentu anda pernah mengalami rasa malu semasa berdepan dengan situasi yang tidak di rancangkan oleh anda. Disini saya ada beberapa tips khas untuk anda yang mungkin kerap terjatuh atau pun tergelincir di khalanyak umum.


5 TIPS UNTUK MENGURANGKAN RASA MALU.

1) Situasi Pertama:
Anda ingin keluar dari bas dan semasa anda sedang menuruni tangga bas tersebut, anda telah terjatuh di depan orang ramai.
Tips : Anda berpura-pura bahawa anda menuduh ada orang lain yang menolak anda dari belakang meskipun tiada orang di belakang anda saat anda terjatuh.



2) Situasi ke Dua:
Anda sedang berjalan menuju ke perhentian bas lalu  tergelincir dimana terdapat ramai orang sedang menunggu di perhentian bas tersebut.
Tips : Anda harus berpura-pura pengsan dan hanya akan bangun setelah anda mendapati tiada orang yang melihat anda.



3) Situasi ke Tiga:
Ketika anda sedang berjalan di sebuah pasar malam yang padat dengan orang ramai dan anda terpijak kulit pisang lalu anda terjatuh dengan penuh "bergaya" dihadapan orang ramai.
Tips : Anda harus teruskan bergolek-golek menuju ke tempat yang jauh dari penglihatan orang ramai sebelum ada orang lain yang menyedari tindakan aneh anda.




4) Situasi ke Empat:
Anda sedang berjogging bersama-sama rakan anda dan tiba-tiba anda terperasan bahawa anda telah tercirit di dalam seluar secara tidak sengaja sehingga mengeluarkan bunyi yang di dengari oleh rakan anda.
Tips: Jangan bimbang!! Anda masih dapat menyelesaikan masalah yang tidak dirancang itu. Anda hanya perlu berbohong kepada rakan anda bahawa anda terpaksa pulang ke rumah dengan lebih awal untuk menjahit seluar yang terkoyak meskipun rakan anda terhidu bau yang mencurigakan.




5) Situasi ke Lima:
Anda sedang berada di dalam bas yang padat dengan penumpang dan tiba-tiba tanpa anda sedari anda telah terkentut dan mengeluarkan bau yang bertoksik.
Tips: Anda hanya perlu berpura-pura melihat orang lain sambil berkata," Siapa yang kurang ajar 'melepas' dalam bas ni haaa!!!!!



Saya harap petua dan tips yang diberikan ini dapat membantu anda disaat-saat genting dan seperti orang tua kata, " Malang tak berbau", " Sediakan payung sebelum hujan".
 Sayornara!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan